Slim
Slim is het wel, die marketing. Amerikaanse marketing – hoewel ik vermoed dat dit niet anders is dan de aanpak van de grote Nederlandse merken. Dat ga ik even checken als ik over een paar weken in Nederland ben.
Daarom speciaal voor jullie een verzameling marketingboodschappen waar je ut tegen zegt. Dit alles in het kader van het boek ‘Different’ dat ik nog steeds niet uit heb maar waar ik jullie de komende tijd nog vaak mee ga vervelen.
Het idee is er achter te komen welke bedrijven en merken nou daadwerkelijk innoveren, daadwerkelijk iets nieuws bieden waar klanten iets aan hebben. En welke merken ofwel slechts incrementeel innoveren ofwel alleen onzinnige statements op hun verpakkingen zetten in de hoop dat wij daarin trappen.
En/want (de hand in eigen boezem) dat doen we met zijn allen. Waarom wij consumenten toch blijven vallen voor al die onzinnige claims, ‘producteigenschappen’ en ideeën…
Geurig
Dit product maakt uw was niet alleen zacht. Oh, nee hoor. Met een verzameling geuren, een infusie zeg maar, gaat je was ook nog eens extra lekker ruiken. De modegeur jasmijn natuurlijk, maar ook salie! Jawel, salie! Salie en Jasmijn. En u kunt met deze ene fles maar liefst 96 wasjes draaien.
Als dat geen koopje is? Wie wil er nou niet naar jasmijn en salie ruiken, hmmm?
U ziet natuurlijk aan onze mooie groene fles met semi-blaadjes ook wel dat dit allemaal heel lekker gaat ruiken, he? Precies.
Beestjes
Buiten de zomer doorbrengen? Het is gevaarlijk buiten, mensen. Buiten is de natuur. En de natuur, dat betekent beestjes. Enge beestjes. En met een beetje pech komen ze ook nog je huis in! Je fijne, koele, schone huis.
Daarom hebben wij een bescheiden assortiment producten ontwikkeld voor de consument die op zijn eigen voorwaarden van de natuur wil genieten.
Wij hebben iets tegen mieren. Iets tegen kakkerlakken + mieren (want die twee gaan vaak samen op, wist u dat?). Of iets tegen al het ongedierte, multi-purpose, multi-insekt. En iets dat u zowel binnen als buiten kunt gebruiken, een echt huis-en-tuin-product.
Onze producten zitten in handige spuitbussen maar als u liever een spuitpistool gebruikt, kan dat natuurlijk ook, geen enkel probleem.
U voelt zich met name bedreigd door vliegende insekten? Of alleen door de muggen in uw tuin tijdens uw wijntje na de barbeque? Daar hebben we iets voor. Ook, trouwens, een mooie spuitfles tegen de echte gevaren, de wespen en de horzels. In het zwart, om te benadrukken hoe gevaarlijk die zijn.
Kortom. Met ons assortiment, in de meeste supermarkten in zijn geheel te vinden, kunt u deze zomer veilig van de natuur genieten! En speciaal voor u deze zomer 10% meer in onze spuitbussen voor dezelfde prijs!
Party voor uw feestbeest
Uw wilt u kat natuurlijk niet zo maar iets voorzetten. De metgezel van veel mensen, geliefd, vertrouwd. Katten zijn kritisch, dat weet iedere liefhebber. Een kat wil alleen het beste van het beste, net als u.
Waarom dan niet een keer uitpakken met party mix? Lekker party chipje voor u, lekker party snackje voor de kat! Dit is niet alleen een party mix, nee: dit is crunchy. Niet alleen crunchy: original crunch (we hebben of krijgen ook nog een andere reeks smaken, mocht dit uw kat bevallen).
Wat voor smaak is dit dan, vraagt u? Nou, kip. Én lever. Én kalkoen! De smaak dan he, we zeggen niet dat het er ook echt in zit. Maar dat hoeft ook niet. Uw kritische kat zal genieten van de gecombineerde smaken van kip en (onbestemde) lever en kalkoen. Denkt u niet? En dan ook nog original crunch! Als dat geen party wordt!
Mocht het nou zo zijn dat uw kat niet zo’n feestbeest is (haha!) dan zouden we u willen aanraden eens te kijken naar ons luxefeestmaal voor katten. Wat dacht u van een feestmaal van kip in jus? Gegrild! Een gegrilde-kip-in-jus-feestmaal!
Of misschien is de kip eerst met jus gemengd en dán gegrild? Anyway, mevrouw, meneer, dat lijkt me een detail.
Als u echt van uw kat houdt, valt u ook op hoe gezond dit alles is. Met een 100% compleet en gebalanceerd garantie staat u nooit voor verrassingen, tenslotte. Wat voor garantie dat is, vraagt u? Nou, dat ons gegrilde-kip-in-jus-feestmaal gegarandeerd compleet is en gebalanceerd. We zeggen het zelf. Dus.
Mjam! Of op zijn kats: meow!
Was en red! Of bespaar! Whatever!
Ah, u bent een milieubewuste consument die graag de was doet? U voelt zich vast aangesproken door ons nieuwe wasmiddel waarmee u de natuur redt. Zoals u op de verpakking ziet, vallen daar ook de kleine baby-eendjes onder, zo zacht en pluizig.
Ach, wat zijn ze schattig he? En door met ons product uw was te doen, redt u ze! Van wat? En hoe? Mevrouwtje, dat zijn toch maar details? Die hoeven we toch niet op de verpakking te zetten? (noot vd redactie: op de achterkant stond geen uitleg).
Maar dat is niet alles hoor. Dit is een ULTRA product. Dat betekent dat het, eh, ULTRA goed is. Snapt u wel? Of ultrasterk misschien, dat u er minder van nodig heeft. Althans, we hopen van harte dat u dat verband legt. Want we kunnen het niet echt staven, snapt u.
U ziet misschien het woord SAVE in grote dikke letters op de verpakking staan. U kunt dat natuurlijk ook interpreteren als ‘besparen’. Zie ‘ultra’.
Red de eendjes!
Morgen meer
U kunt zich voorstellen, lezer, dat ik nog enkele andere voorbeelden heb van mooie marketingboodschappen uit Amerika. Daarom morgen deel 2. Misschien nog een deel 3.
Op de nominatie staan nog: keukenrollen om je land te steunen, thee met abrikozen-vanille-creme-smaak, wc-papier, wat je allemaal kunt verzinnen qua m&m’s-smaken, en meer.
En reken maar dat er een Nederlandse variant komt!
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie