Bloggen op LinkedIn is een mooie manier om je bestaande netwerk te overtuigen van je kunde. En om een nieuw netwerk op te bouwen. Maar het fenomeen van bloggen op LinkedIn zat me toch dwars, de afgelopen week.
Saaie blogs
Er is niets aan, al die stomme LinkedIn ‘blogs’. Het zijn helemaal geen blogs. Het zijn onbetaalde LinkedIn-advertorials. En daarmee feitelijk gewoon spam.
Jammer voor de gebruikers die er mee worden lastig gevallen. En jammer voor LinkedIn als netwerk. Want hoe meer waardevolle informatie er in dat netwerk zit, hoe leuker het er wordt.
Spam? Ja, spam. Want ik wil niet lezen hoe succesvol je bedrijf is, hoe gaaf je klanten, hoe mooi je cases, hoe groot het aantal downloads van je nieuwe app en hoe leuk je nieuwe cursus. Ik wil op LinkedIn informatie lezen die me aan het denken zet, die me iets leert, die me inspireert.
Bloggen op LinkedIn: verkooppraatjes?!
Ik wil best horen over je succes, als je me ook vertelt wat er niet lukte. Ik wil best horen over je product, maar alleen als je het indirect benadert door me te helpen mijn probleem op te lossen. Ik wil graag lezen hoeveel je weet, maar niet als je het allemaal al ergens anders hebt gepubliceerd en je me het gevoel geeft dat ik tweederangsinformatie krijg, als LinkedIn-contact.
Ik heb er maar even een blogartikel over geschreven, op LinkedIn. ‘Bloggen op LinkedIn: hoe het niet moet.’. Je moet niets, overigens. Je moet ook niet niets. Niets moet en niemand moet.
Maar zo zit ik er in: ik wil graag lezen wat je te zeggen hebt, ook op LinkedIn. Maar dan wel speciaal voor LinkedIn. Als native content. Speciaal voor mij. En niet alleen omdat je hoopt op clicks naar naar je landingspagina. Want daar kom ik vanzelf wel, als je dingen schrijft speciaal voor mij.
Meer lezen over Bloggen op LinkedIn?
- 5 praktische tips voor bloggen op LinkedIn
- Waarom ‘lees verder’-links in LinkedIn blogs beledigend zijn
- 5 Dingen die ik leerde over bloggen op LinkedIn
- 30 blogideeën voor je volgende LinkedIn-blog
- Waarom je best hasthags mag gebruiken op LinkedIn
- Zo combineer je persoonlijk en zakelijk in LinkedIn blogs
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Linda Kwakernaat zegt
Mijn LinkedIn ligt in de oceaan.
Als pedicure zijnde had het voor mij totaal geen meerwaarde, behalve dat het extra tijd koste.
Elja Daae zegt
Ja kan het me goed voorstellen! Zonde ook om tijd te besteden aan dingen die geen zin hebben toch?!
jacob jan zegt
Ja maar waar schrijf ik dan wat?
Blog
Facebook
Nieuwsbrief
LinkedIn
Hoe weet ik welk artikel waar thuis hoort.
En wat zonde als ik dat artikel dan alleen daar mag plaatsen. Dan missen mijn blog lezers een artikel dat ik reserveer voor LinkedIn?
Houd mecwel bezig. Ben content aan het maken voor Verwonderfabels, en wil nieuwsbrief lezers iets unieks geven. Maar dat kan dan dus niet meer op mijn blog.
Ik ben er nog niet uit
Elja Daae zegt
Je moet zijn waar je doelgroep is, met content die hen raakt. Doelgroep van kinderboek: boekwinkels? ouders? grootouders? leerkrachten? LinkedIn ligt niet voor de hand. Instagram wel (tekeningen delen? heb je er genoeg?). Facebook ook. Je hoeft niet overal te zijn!