Beste contentmarketeers, opgelet. Ik ga iets ontluisterends zeggen.
Er zit geen S in (digitale) contentmarketing.
Dat wist je?
Aha. Dat vreesde ik al.
Oh, welke ‘S’ ik bedoel?
Ik bedoel de ‘S’ van Social, natuurlijk.
De ‘S’ die aanleiding gaf tot dat hele idee van digitale contentmarketing.
Weet je nog?
Toen we blogs, Twitter, Facebook en andere mooie kanalen ontdekten?
Toen inhoud opeens ‘content’ heette en opeens een manier was om klanten te krijgen?
Toen we al die oude pushy campagnes met banners en miljoenenkostende reclamefilmpjes gingen vervangen door ‘inhoud’? Want dat werkte zo goed?
Deze naïeve marketeer dacht dat er een S in al die digitale contentmarketing zat.
Dat de wereld een stukje mooier was geworden.
Dat het ons als bedrijven en marketingmensen opeens echt duidelijk was geworden: als je de klant, de mens, centraal zet, heb je altijd succes.
Dat we het meenden, met die ‘inhoud’.
*Grote zucht slaakt*
Helaas.
Ik had het mis.
Er zit geen S in contentmarketing.
🙁
PS Ik had vandaag een leuk gesprek met Suzanne de Bakker. Contentmarketing is haar (academische!) vak. Die vertelde o.a. over Gartner’s hype cycle en waar contentmarketing zich nu bevindt op die lijn. Verhelderend en verfrissend om iemand met een academische blik naar zo’n fenomeen te zien kijken hoor.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Henk Hemstra zegt
Ach. Zolang ze zelf nog bloggen 🙂
http://blogs.gartner.com
Elja Daae zegt
Hahahaha SCHERP Henk!
Henk Hemstra zegt
En? Zitten we in de put? Of gloort er alweer een beetje hoop?
Elja Daae zegt
Ach, het maakt mij niet zoveel uit eigenlijk. Ik doe gewoon mijn ding, mijn marketing op mijn manier! 😉