Ik kwam ergens deze mevrouw tegen, Lois Geller. Ze is een Direct Marketing expert die naar verluid fantastisch in haar vak. Ik kan dat wel geloven, want ik heb haar (gratis) e.book gelezen, Business Success for thriving in any economy. Je kunt het hier downloaden, je wordt dan meteen op haar mailinglist gezet.
Wat er goed aan is, is dat het een persoonlijk verhaal is, maar vooral dat ze je een lijst met actiepunten geeft. Dingen die je NU kunt doen om te zorgen dat je onderneming succesvol zal zijn. Ik kon het niet meer met haar eens zijn.
Handige marketingtips
Bijvoorbeeld: loop je lijst met oude klanten na en stuur ze een briefje om ze te bedanken voor hun business, om te zeggen dat je aan ze dacht en je afvraagt hoe het met ze gaat, of iets dergelijks. Of: werk aan een reclamecampagne, gewoon, op papier. Hoeft niet duur te zijn, hangt af van je budget. Al leg je foldertjes neer bij de plaatselijke sportschool omdat je denkt dat daar potentiele klanten zitten. Al adverteer je in het plaatselijke huis-aan-huis-blaadje. Of: maak een website en verzamel emailadressen.
Vraag je klant wat hij/zij wil
Wat ook voor een aha-momentje zorgt is haar opmerking over mensen die verliefd zijn op hun product, maar vergeten zich af te vragen wat de klant er van vindt. Ik vraag me af of ik me daar niet schuldig aan heb gemaakt. Ik vrees van wel. Hmmmm…..
Marketing – off- en online
En, tenslotte, Lois heeft het over Marketing met een grote M. Dat is niet alleen Het Internet. Het is je klant, on- en offline. Bijna ongewoon, in deze tijden van buzz en hype!
PS Haar blog, www.joyofmarketing.com, wordt momenteel onder handen genomen na een heleboel liefdevolle maar uiterst kritische opmerkingen van bevriende online marketers. Zie haar twitteraccount om dat verhaal te volgen (@loisgeller).
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie