Ik geef toe: ik wilde als klein meisje al boeken schrijven en schrijfster worden. Of eigenlijk dichteres. Het leek me het mooiste dat er was, als boekenwurm zijnde.
Ik had die droom een beetje laten varen, maar ze is toch nog uitgekomen. Zij het op een hele andere manier dan ik dacht! Geen gedichten, maar managementboeken. Inmiddels heb ik er vier op mijn naam staan:
- Super social
- Never waste a good crisis
- Bloggen als een pro
- Zet je zaak op de kaart
Hieronder lees je meer over mijn boeken. Ze zijn allemaal te krijgen via bol.com en managementboek.nl.
Super social
Het is een thema waar ik al heel lang mee bezig ben: de ‘social’ in social media. Ik merk dat bedrijven weliswaar erg hun best doen om met leuke content op de proppen te komen, maar dat ze tegelijkertijd nog heel erg aan het zenden zijn en weinig aan het interacteren.
Tegelijkertijd vragen de algoritmes juist om interactie. Wil je nog organisch (onbetaald) bereik op social media, en wil je een écht sterk merk bouwen met behulp van de socials, zul je meer moeten doen dan leuke content plaatsen. Daarover gaat Super social.
Super social is ook als luisterboek beschikbaar, via o.a. Storytel.
Meer over Super Social lees je hier.
Never waste a good crisis
Dit boek, dat ik schreef met 10 auteurs, was het best verkochte boek op managementboek.nl in de eerste helft van 2020. Het werd, nadat de coronacrisis uitbrak, in 2 weken geschreven en gepubliceerd. Een mooi staaltje crisismanagement. In hoofdstuk 6 vind je mijn bijdrage over de kracht van social media in tijden van crisis. En hoe belangrijk het is om juist daarom een actieve, voldoende omvangrijke groep volgers op te bouwen op social media.
Meer over Never Waste a Good Crisis lees je hier, of lees hier een review.
Bloggen als een pro
In bloggen als een pro heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan mijn ideeen over bloggen uiteengezet. Dat bloggen persoonlijk moet zijn, wil je er mensen mee raken. Uniek. Authentiek. Met natuurlijk voorbeelden van mooie, slimme en leuke blogs.
Begin 2019 is de 3e, herziene druk van Bloggen als een pro uitgekomen.
Ik heb het boek geschreven voor iedereen die aan de slag gaat met een blog. Of je nou voor de lol begint en er iets meer van wilt weten (heel onbescheiden denk ik dat je door mijn boek te lezen direct met de juiste mindset begint!). Of dat je geld wilt gaan verdienen met je blog. Of dat je voor je bedrijf (moet) bloggen.
Het is te krijgen bij Bol.com en managementboek.nl maar ook in grotere boekhandels. Je vindt hier meer over Bloggen als een pro. Het boek is ook verkrijgbaar als luisterboek en te luisteren via de Luisterbieb en Storytel.
Zet je zaak op de kaart
Het begon allemaal toen ik in de tram zat in Amsterdam en op Google Maps keek. Het viel me op dat ik de bedrijven die ik zag als ik uit het raam keek, niet terugzag op de digitale kaart. Zonde. Hoe zorg je voor een vermelding op Google Maps? Wat kun je handig doen met de plaatsbepaling op Instagram? En wat is er leuk aan een Facebook ‘check-in’ door je klanten?
Ik schreef er een boek over, met de bedoeling dat vooral kleine lokale ondernemers, van de bakker tot het café tot de boutique om de hoek er iets mee zouden kunnen.
Hier vind je meer over het boek Zet je zaak op de kaart, inclusief een lijst met handige links op het gebied van de onderwerpen uit het boek.
Veel lees- en doe-plezier!
En als je me laat weten wat je er van vindt, hier op eljadaae.nl, op Twitter, op Facebook, op Instagram, bij bol.com of bij managementboek.nl. Vind ik erg leuk en je helpt andere lezers beter keuzes maken over de volgende titel op hun nachtkastje. Dankjewel!