Facebook stories te maken voor je pagina zijn een interessante optie om je volgers te bereiken. Maar waar vind je de mogelijkheid om je stories toe te voegen? En wat voor dingen kun je er plaatsen? Ik vertel je graag meer over Facebook stories.
Wat zijn Facebook stories voor bedrijven?
Facebook stories zijn een nieuw soort verticale Facebookberichten die 24 uur zichtbaar zijn en daarna verdwijnen. Een story is een verticale foto of video van maximaal 20 seconden. Als je er meerdere achter elkaar te plaatst, spelen ze na elkaar af in een reeks.
Ieder onderdeel van de story blijft 24 uur zichtbaar, daarna verdwijnt het voorgoed van je pagina. Foto’s blijven een aantal seconden in beeld. Gebruikers kunnen op iedere foto of video klikken om direct naar de volgende te gaan.
Stories hebben hun eigen plek binnen de Facebook app. Je vindt de Facebook stories op verschillende plekken in de mobiele app, maar met name bovenaan:
Op de desktop vind je de Facebook stories momenteel bovenaan je scherm:
Pin me er niet op vast, want Facebook heeft aangekondigd dat stories hét belangrijkste format zullen worden de komende jaren. De kans is groot dat ze een steeds prominentere plek gaan innemen. In het verleden stonden ze ook nog wel eens rechtsboven of halverwege de timeline. Het verschilt nogal.
Overigens kan iedere Facebookgebruiker kan een story maken en delen op Facebook, gewoon vanaf het persoonlijke profiel. Het werkt precies hetzelfde, alleen kunnen individuele gebruikers hun stories archiveren (‘uitlichten’). Dat is voor bedrijven helaas nog niet mogelijk.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat goede voorbeelden van Facebook stories door bedrijven nog altijd moeilijk te vinden zijn. Wat Facebook ook beweert, het gebruik ligt heel laag. Hooguit plaatsen bedrijven hun Instagram stories door naar Facebook, maar dat is feitelijk natuurlijk niet hetzelfde als het maken van stories voor je Facebookpagina (en je Facebookdoelgroep).
NB: Zelfs binnen groepen kunnen Facebook stories gemaakt worden, vanaf de persoonlijke profielen van de leden. Leuk kom eens mee te experimenteren als je een groep beheert.
Zo maak je Facebook stories voor je bedrijfspagina
Het maken van een Facebook story voor je bedrijfspagina is niet meer zo makkelijk als het vroeger was. Waar je vroeger gewoon een blauw plusje zag, ook op je desktop, is dat voor de desktop nu anders.
Een story maken vanuit de Facebook app werkt als volgt:
- Ga naar je Facebookpagina (vanaf je mobiel, via de Facebook app)
- Navigeer naar je pagina
- Klik op het blauwe plusje in je bedrijfslogo
- Voeg een verticale foto of video toe
- Bewerk de foto of video met tekst of tags
- Klik op het blauwe plusje onderaan om de foto of video toe te voegen aan je verhaal
- Herhaal
Facebook stories maken via de desktop
Zoals sommige mensen terecht zeiden in de opmerkingen onder dit artikel, is het blauwe plusje voor de desktopversie van je Facebookpagina verdwenen (2021). Als je een story wilt maken voor je bedrijfspagina vanaf de desktop, moet dat nu als volgt:
- Ga naar de bedrijfsmanager: business.facebook.com. Als je ingelogd bent als paginabeheerder, kom je vanzelf in de juiste pagina terecht
- Klik rechts in de donkere balk op het pijltje (drop down) direct onder ‘Bericht maken’
- Je krijgt nu de optie ‘Verhaal maken’ of ‘Advertentie maken’
- OF: klik direct bovenin in op ‘Verhaal maken’, de knop die naast ‘Bericht maken’ zit.
Zie de screenshots. Zo vind je de mogelijkheid om een verhaal te maken via de balk links:
Zo vind je de mogelijkheid om een verhaal te maken direct vanuit de optie om een bericht te maken, bovenaan in de business manager
Het is er helaas allemaal niet makkelijker op geworden de afgelopen tijd. Facebook is duidelijk bezig om het gebruik van de business manager te stimuleren, ten koste van het gemak van werken vanuit je Facebookpagina zelf.
Het enige voordeel van de business manager is dat Facebook heeft aangekondigd dat het mogelijk gaat worden om je stories in te plannen en automatisch te plaatsen, iets dat tot nu toe niet mogelijk was.
Facebook stories maken vanuit de Facebook app
Je kunt direct een foto of video maken vanuit de app en die toevoegen. Je kunt er ook voor kiezen om eerder gemaakte foto’s en video’s toe te voegen. Een story maken vanaf je smartphone doen je als volgt.
Ga naar je facebookpagina. Navigeer naar het paginalogo en klik op het blauwe plusje dat je daar ziet:
Je ziet vervolgens de mogelijkheid ‘Verhaal maken’. Dit zijn de Facebook stories. Klik op het plusje om de camera te openen of een bestaande foto of video toe te voegen.
Op je smartphone kun je zowel de gewone Facebook app gebruiken als de speciale Facebook beheerdersapp.
Tekst en stickers toevoegen aan je Facebook stories
Mocht je nog nooit een story hebben gemaakt of gezien, dan is het belangrijk om te weten dat de kracht van stories ligt in de bewerkingen van je foto’s of video’s. Het gaat niet zo zeer om die foto’s of video’s, het gaat om de manier waarop je ze opleukt. Dat kan met gifjes, ‘stickers’ (een soort van emoji die je op je foto’s of video’s plakt), tekst in verschillende fonts, kleuren, maten en op iedere plek in je story, locatietags, polls (jan/nee-quizjes) en noem zo maar op. Je kunt zelfs tekenen op je stories!
Het toevoegen van tekst, tekeningen, stickers en andere dingen aan je Facebook story doe je als volgt:
- Maak een foto of video voor je story
- Klik bovenin je scherm op een van de drie icoontjes
- Kies het lachende gezichtje voor stickers en tags, de Aa voor tekst en het kringeltje om met het pennetje te tekenen
- Je bent direct klaar om je story te plaatsen.
In het voorbeeld hierboven rechts, zie je dat ik een screenshot van mijn Facebookpagina heb gemaakt als story (om iets uit te leggen). De tekst in het rode vierkant heb ik toegevoegd op de wijze die ik hierboven beschrijf.
Leuk aan Facebook stories is dat sommige ‘stickers’ – de hartjes en emoji die je hierboven ziet in het screenshot – interactief zijn. Als mensen er op klikken, wordt de sticker geanimeerd. Lekker interactief dus.
Facebook stories maken vanaf de desktop
Stories kun je ook toevoegen vanachter je computer. Het principe is hetzelfde, al ziet het ietsje anders uit. Facebook stories maken vanaf je dekstop lijkt meer op het aanmaken van een gewoon bericht, o.a. omdat je niet in het camerascherm komt. Om een Facebook story te maken vanaf je desktop, navigeer je naar je Facebookpagina, ga je naar het logo en klik je op het plusje:
Als je precies op het plusje klikt (en niet er naast, zie verderop) opent zich direct het berichtenscherm. Daar staat ‘Het verhaal van je pagina’ al aangeklikt.
Het is een beetje gek dat een Facebook story post er net zo uit ziet als een gewone Facebook post, vind ik. Het is totaal iets anders dan de berichten die je via je feed plaatst. Ik hoop en verwacht dat dit op termijn gaat veranderen. Want hoewel Facebook het beheerders zo heel makkelijk maakt om Facebook stories te uploaden voor hun bedrijf, bestaat de kans dat het verwarring schept. Stories zijn een vertikaal formaat. Het leuke aan stories is daarnaast dat teksten IN de foto’s of video’s staan.
Maar als je een bericht maakt op de gebruikelijke manier (tekst + foto of video) worden dat in de story twee verschillende ‘stories’ of ‘story-onderdelen’:
De Facebook stories van je pagina bekijken
Als je de afgelopen 24 uur al een verhaal geplaatst hebt, kun je dat ook vanaf je paginalogo bekijken. Klik links van het plusje om de andere opties te krijgen, waaronder het bekijken van je verhaal:
In de Facebook app geldt hetzelfde. Helaas kun je als beheerder niet direct op het logo klikken om de stories te zien, maar dat kunnen je volgers (en, hopelijk, je niet-volgers) natuurlijk wel. Zij zien je story ofwel tussen de zichtbare stories in de app of in de desktop.
Aan de blauwe cirkel om het bedrijfslogo van een Facebook zie je dat er de afgelopen 24 uur verhalen zijn toegevoegd aan de Facebook story van die pagina.
Daarnaast kun je de statistieken van je stories ook bekijken via de Statistieken van je Facebookpagina. Ga naar Statistieken en kies in de linkerbalk voor ‘verhalen’ om ze te zien. NB: de statistieken van stories blijven maar 14 dagen na het plaatsen van je stories zichtbaar. Wil je ze bijhouden, zorg dan dat je ze tijdig exporteert.
Hoe weet je hoeveel mensen je Facebook stories hebben bekeken?
Aan het aantal streepjes bovenaan een story zie je hoeveel onderdelen (foto’s en video’s) de story bevat en waar je precies bent in het verhaal.
Om te zien hoeveel mensen je Facebook stories hebben bekeken, open je je story en klik je op het oogje onderaan:
Je ziet dan voor ieder onderdeel van je stories hoeveel mensen het verhaal hebben bekeken:
In mijn geval is dat nog 0. Awwww. Als je me nu even gaat volgen op mijn Facebookpagina, gaat dat aantal hopelijk nog eens toenemen! 😀
In het screenshot hierboven zie je het niet zo duidelijk, maar bovenaan je scherm kun je door de verschillende onderdelen heen scrollen en voor iedere foto of video zien hoeveel mensen hebben gekeken. Omdat de eerste story die mensen zien het oudste is, heeft die altijd de meeste views. Naarmate de story verder loopt (en dus later is geplaatst), zul je zien dat het aantal views afneemt. Logisch.
Waarom zou je Facebook stories gaan maken voor je pagina?
Er is een hele goede reden om Facebook stories te gaan maken: Facebook wil het. Tsja. Wat Facebook wil, gebeurt. Korte video’s, 360-graden video, vlogs: als Facebook roept dat het de focus heeft, gaan we als bedrijven gewoon allemaal rennen om te voldoen aan Facebook’s wensen. Want over het algemeen vinden die al gauw hun weerslag in de prioriteiten van het algoritme. Doen wat Facebook graag wil heeft vaak zijn voordelen.
Dat is meteen een belangrijke reden om te gaan experimenteren met stories: je kunt er rustig van uit gaan dat het maken van stories je bereik op Facebook gaat vergroten. Dat weten we van Instagram’s algoritme. Daar geldt dat mensen die een hoge betrokkenheid hebben bij de stories van een Instagrammer, grotere kans hebben om ook de gewone Instagramberichten van die Instagrammer te zien te krijgen. En omgekeerd geldt hetzelfde. Als je er van uitgaat dat er veel overeenkomsten zijn tussen Instagram en Facebook (en die kans is groot), heeft het maken van Facebook stories invloed op je bereik.
Van Instagram weten we ook dat je het effect van stories kunt vergroten door bepaalde dingen te doen:
- Het gebruik van polls en quizjes (een mogelijkheid die Facebook ook biedt) zodat mensen echt gaan reageren op je verhalen;
- Het gebruik van geotags zodat mensen die op locatie zoeken kans maken jouw bericht te zien te krijgen.
Hashtags werken niet echt op Facebook, terwijl ze op Instagram natuurlijk een essentiële manier zijn om nieuwe volgers te vinden. Maar wie weet zullen de locatietags wel dat effect hebben.
De andere reden om Facebook stories te maken is natuurlijk dat het snelle, actuele en verticale karakter van stories de aandacht van mensen grijpt en vasthoudt. Misschien ook omdat ze er doorheen kunnen klikken, misschien omdat stories het hele telefoonscherm in beslag nemen, misschien omdat onze aandachtsspanne naar het schijnt korter is geworden dan die van een goudvis. Wie zal het zeggen? Feit is dat het een contentformat is dat goed werkt. En als je als bedrijf op Facebook aanwezig bent met een Facebookpagina, is dat niet om NIET gezien te worden, lijkt me. Net als video onvermijdelijk is geworden voor bereik, zul je met Facebook stories aan de slag moeten. Gelukkig is het makkelijker dan je denkt. En begin je er in 2019 mee, dan ben je een voorloper. Dus grijp je kans …
Wat voor Facebook stories kunnen bedrijven maken?
De grote clou is natuurlijk: wat voor soort verhalen ga je nu maken als bedrijf op Facebook? Waar kun je over vertellen in je Facebook stories? Het antwoord daarop hangt grotendeels af van je doelgroep. Maar in grote lijnen heb je twee verschillende stories:
- De stories die je ter plekke maakt, rondom plaatsen en mensen;
- De stories die je altijd kunt maken, los van je locatie.
Facebook stories formats voor bedrijven op locatie
De eerste variant is meestal effectiever. Stories zijn echt een medium dat draait om actualiteit en actie. Als jouw bedrijf draait om een locatie waar dingen gebeuren en vooral waar je klanten komen (denk: scholen, horeca, campus, winkel, ziekenhuis, bioscoop, verzorgingstehuis evenementen) dan heb je mazzel. Als ergens dingen gebeuren en als het werk dat jullie doen zichtbaar en tastbaar is, heb je altijd materiaal voor stories. Ook met met extra aandacht voor de privacy van bezoekers, patiënten en collega’s vallen er altijd dingen te laten zien als het werk dat je organisatie doet bestaat uit iets anders dan achter de computer zitten. Iedere organisatie met processen en een echte werkvloer zou zich Facebook stories eigen moeten maken.
Denk aan:
- Verslag van bijeenkomsten, evementen en activiteiten
- Interviews met collega’s, klanten, docenten, studenten
- Impressies van de locatie waar je je bevindt of juist bijzondere locaties waar je af en toe komt
- Uitleg van processen
Facebook stories formats voor bedrijven zonder locatie
De tweede variant is ook prima maar vraagt wat meer creativiteit. Wat kun je laten zien? Wat kun je vertellen? Als bedrijf waar de output niet tastbaar is, heb je vaak iets meer een uitdaging. Je bent veel meer aangewezen op foto’s en tekst. Denk aan:
- Screenshots en screencasts waarin je iets uitlegt rondom je product;
- Interviews met collega’s
- Foto’s van producten
- Foto’s van bijeenkomsten met toelichting wat er besproken is
- Verslagen van collega’s die vakbeurzen bezoeken of op congressen spreken
- Tekt + uitleg: maak effen achtergronden en gebruik tekst om iets toe te lichten
- Archieffoto’s
Veel van de dingen die je kunt doen op je Facebookpagina als gewoon bericht, kun je ook gebruiken in je stories. Hier vind je een lijst met interessante social media formats. Met een beetje creativiteit maak je er iets van voor je Facebook story.
Als je meer wilt weten over stories rondom evenementen en events vind je hier een uitgebreide uitleg. Wat voor Instagram geldt, geldt grotendeels ook voor Facebook, ook al zijn de mogelijkheden nog iets beperkter.
Omdat Instagram stories veel meer ontwikkeld zijn dan Facebook stories, vind je daarover veel meer informatie en inspiratie. Ik beschreef eerder wat je met Instagram stories kunt doen qua formats. Ik houd ook het een en ander bij op Pinterest aan interessante artikelen, voorbeelden en ontwikkelingen.
Het verschil tussen Facebook stories en Instagram stories
Er zijn geen echte grote verschillen tussen Facebook stories en Instagram stories. Ook Facebook stories kun je bewerken met tekst, tekeningen, gifs, locatietags en andere leuke dingen. Wat op Facebook nog niet kan is het toevegen van lenzen of filters aan je stories, als je ze maakt direct vanuit de app. Ongetwijfeld zal dat in 2019 veranderen.
Instagram heeft al veel langer ervaring met stories en meer tijd gehad om leuke elementen toe te voegen voor de makers van stories. De app wordt ook wat meer gedwongen om snel te schakelen vanwege de directe concurrentie met Snapchat, een app die razendsnel nieuwe features toevoegt. Er is op Instagram als je het vergelijkt met Facebook bovendien wat meer ruimte – letterlijk – in de app om de focus op stories te houden. Facebook is al vrij vol met functionaliteit, dus het voelt toch net even anders.
Het grootste verschil tussen Instagram stories en Facebook stories heeft toch te maken met de de verschillen in doelgroep. Iedere app heeft een eigen publiek met eigen verwachtingen. De kans is groot dat je als bedrijf op Facebook een heel andere doelgroep aanspreekt dan op Instagram. Over het algemeen zijn Instagramgebruikers bijvoorbeeld jonger. Ze zijn ook meer gewend aan het communiceren via messaging en het reageren op vragen en polls. Het kan haast niet zo zijn dat je volgers op Facebook dezelfde zijn als op Instagram. En dat brengt me meteen op het volgende: hoe verstandig is het nou om je Insta stories door te plaatsen naar Facebook?
Automatisch doorplaatsen van je Instagram stories naar Facebook stories: zo doe je dat
Om je Instagram stories automatisch door te plaatsen naar je Facebookpagina, heb je een business account nodig op Instagram. Heb je dat al georganiseerd, ga je naar je stories instellingen. Die kun je op twee manieren vinden:
- Door naar je Instagram instellingen te gaan: klik op je profielfoto, dan bovenin rechts op het menu, onderin op ‘instellingen’ en dan ‘Instellingen voor verhalen’.
- Heb je de afgelopen 24 uur een story geplaatst? Klik in een van je foto’s of video’s onderin rechts op ‘meer’, ga naar ‘verhaalinstellingen’ en kies voor ‘Je verhaal delen op Facebook’
Als je deze knop eenmaal om zet, worden al je verhalen van Instagram automatisch gedeeld op Facebook. Je kunt niet kiezen welke je er wel en welke je er niet deelt. Als je iets niet wilt delen, zul je dat verhaal via de Facebook app moeten verwijderen.
Zie hier voor de toelichting:
Helaas kun je dat niet kiezen per bericht/story: als je de optie aanzet, worden al je Instagram stories automatisch doorgeplaatst naar je Facebookpagina.
Waarom zou je je Instagram stories (niet) doorplaatsen als Facebook stories?
Is het handig om alles automatisch door te zetten? Dat hangt er maar net van af. Het ligt voor de hand ligt dat je Facebook en je Instagram publiek verschillen. Dus het zou eigenlijk beter zijn om voor Facebook aparte stories te maken die werken voor Facebook. Maarhet automatisch doorplaatsen van je Insta stories is wel de makkelijkste oplossing om eens te testen en te zien wat er gebeurt. Dus hoewel ik me er een beetje schuldig over voel, ben ik toch aan het testen hoe het werkt.
Mijn schuldgevoel zit in de gebruikerservaring. Want een groot nadeel is dat veel van de interactieve story stickers (de polls, vragen, etc.) niet werken, net als veel gebruikersnamen (@…) en locatietags. Op de een of andere manier komen die niet zo lekker mee naar Facebook. Dus houd daar rekening mee! Het komt de gebruikerservaring niet altijd ten goede.
Als social media expert is het bovendien niet het juiste advies om je te laten automatiseren. Ik geloof sterk in een verhaal per kanaal. Dus als het een beetje gaat lopen, raad ik je aan om het anders te gaan doen 🙂
Training of workshop Facebook stories of Instagram stories
Misschien sta je op het punt om Facebook stories of Instagram stories breder te gaan inzetten binnen je organisatie. Het kan zijn dat meerdere afdelingen of vestigingen hun eigen accounts hebben en stories willen gaan inzetten. Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat je met meerdere collega’s dezelfde account gaat vullen met stories. Geen slecht idee, want hoe meer mensen mee doen, hoe makkelijker het is om voldoende en goede stories te maken! Dat voorkomt dat de beheerder (vaak iemand van communicatie) vanachter een bureau moet wachten tot collega’s in het veld een keer iets aanleveren 🙂
Ik geef regelmatig trainingen over Instagram stories en Facebook stories. Voor informatie, zie de training Instagram stories. Hoewel hij ‘Instagram stories’ heet, is hij vrijwel hetzelfde voor Facebook stories. En heb je die eenmaal onder de knie, ben je ook voorbereid op LinkedIn stories, YouTube stories en Snapchat.
Heb je nog vragen? Laat het vooral weten via de comments of via een berichtje.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
simone zegt
Hey super handig artikel. Ik vroeg mij alleen af of je via je bedrijfspagina je stories ook kan opslaan en er highlights van kan maken? Ik lees op internet wel dingen voor je persoonlijke pagina, maar niks over je bedrijfspagina en zoals gewoonlijk kan ik weer niks vinden op facebook. Alvast bedankt!
mariska zegt
Beste Elja, ik zou ook graag willen weten hoe ik het blauwe plusje krijg op mijn desktop. Op mijn mobiel zie ik het wel en kan stories maken, maar die verdwijnen daarna ook weer heel snel, hoe kan ik dat veranderen? Gr Mariska
Elja Daae zegt
Hoi Mariska, je had gelijk, het was veranderd! Ik heb een nieuwe uitleg en nieuwe screenshots toegevoegd. Je kunt voor zover ik kan zien nu alleen nog stories via de desktop plaatsen als je de business manager gebruikt. Zie voor de uitleg en de link hierboven. Wel heeft Facebook aangekondigd dat je ze vanuit daar voortaan in kunt plannen, iets dat tot voor kort niet mogelijk was.
Linda zegt
Hoi,
op insta vind ik het erg makkelijk dat je een feed-bericht kunt promoten door het te delen in je pagina’s stories. DIt kan op FB (nog) niet op die manier (wel van pagina naar prive, maar niet van pagina naar pagina-stories). Is er een workaround om een bezoeker wél via je pagina-story in 1x naar je pagina-post te linken?
Elja Daae zegt
Volgens mij kan het als je het volgende doet:
– Ga naar je pagina
– Klik op het rondje met je paginalogo onderaan
– Je komt in ‘Kies hoe je wilt communiceren’
– Kies je persoonlijke profiel
– Ga naar het bericht dat je wilt delen in een story
– Klik onder het bericht op ‘Delen’
– Kies voor ‘Delen in het verhaal van een pagina’
– Selecteer de pagina waarop je wilt delen
– Post het bericht
Maar let op: er zijn flink wat indicaties dat mensen het niet superleuk vinden om berichten van pagina’s in de stories te zien, althans op Instagram. Niet dat dat je moet weerhouden, maar wat ik zou doen is het een beetje aankleden. Dus een story maken met minimaal een inleiding en dan pas het bericht delen.
Tamara zegt
Hoi Hoi,
Ik heb je stappenplan bekeken, alleen dat plusje bij je foto, die staat er bij mij niet tussen.. Ook helemaal links in het scherm staat het kopje verhalen niet..
Ik heb me echt ‘rot’ gezocht, maar kan nergens iets vinden om een verhaal toe te voegen.
Iemand nog tips?
b.v.d.
Groetjes
Mariska zegt
Dat heb ik precies hetzelfde, hoe kan je dit instellen? heb jij al antwoord? gr Mariska
Elja Daae zegt
Hoi, klopt, het is allemaal veranderd als je vanaf de desktop werkt. Zie het artikel, ik heb alles bijgewerkt en nieuwe screenshots toegevoegd. Je moet dit nu vanuit de business manager doen.
Marie zegt
Hoi Elja,
hoe deel ik mijn eigen facebook bericht op mijn zakelijke pagina in mijn zakelijke story? zodat ik volgers via zakelijke story kan wijzen op mijn nieuwe post.
Elja Daae zegt
Hoi, volgens mij kan het alleen vanaf je mobiele telefoon (in de app). Als je daar op ‘delen’ klikt (onder het bericht) en dan op ‘meer optie’ krijg je de optie ‘delen in het verhaal van een pagina’.
Laura zegt
Ik kon op de FB Help site niet vinden hoe ik mijn Stories automatisch deelde en jij hebt me zo perfect geholpen. Dank je wel!
Elja Daae zegt
Awww! Tof!! Graag gedaan! Lief dat je het laat weten 🙂
Floor zegt
Hoi Elja,
Ik heb hetzelfde probleem als Alice. Ik heb een zakelijke pagina aangemaakt die niet in gebruik is en deze heeft maar 2 volgers 😉 en die heeft een ronde profielfoto met een blauw plusje om verhalen toe te voegen. Easy does it!
Nu heb ik een nieuwere zakelijke pagina die wel in gebruik is, met 130 volgers maar daar heb ik een vierkante profielfoto zonder een blauw plusje en nergens de optie om verhalen te delen.
Heb jij enig idee wat hier mis gaat?
Groeten Floor
Elja Daae zegt
Hoi Floor, ik heb een tijdje zitten zoeken en kan heel weinig vinden.
Wat ik wel zag is dat het te maken kan hebben met
– camera toegang (maar volgens mij heb je die al aan de app gegeven, als je het bij de andere pagina’s wel hebt?
– soms kan het zijn dat het met het aantal beheerders te maken heeft (dat iemand misschien geen toegang heeft gegeven aan de camera?)
– een van de workarounds die ik tegenkwam is dat je in de settings van je pagina de knop voor ‘geef andere beheerders toestemming om stories te plaatsen’ aanzet (had ik nog nooit van gehoord)
Ik denk alleen dat het feit dat je foto vierkant is betekent dat er iets anders aan de hand is. De pagina is wel al gepubliceerd neem ik aan (anders zou je geen volgers hebben, denk ik)? Heb je al wel eens reacties gekregen op je pagina?
Ik heb dat vierkante logo bij geen enkele van mijn pagina’s, ook niet de pagina’s zonder volgers. Kun je een keer in- en uitloggen? Heb je de laatste versie van de app op je telefoon? Heb je de paginabeheerders app geïnstalleerd en geprobeerd (en heeft die toegang tot de camera van je telefoon? Is er een verschil tussen mobiel en desktop?
Laat weten hoe het gaat, daar hebben anderen vast ook weer iets aan!
alice zegt
hoi, bedackt voor deze info. dit zou normaal moeten werken. helaas heeft mijn ‘bedrijfs’ pagina geen kruisje of optie zichtbaar om een story toe te voegen… mijn persoonlijke pagina heeft dit wel. geen idee hoe dit komt maar wil wel een verhaal kunnen toevoegen.
Elja Daae zegt
Hoi Alice, hoeveel volgers heeft je pagina? Ik heb gemerkt dat een pagina een bepaald minimumaantal nodig heeft om bepaalde functionaliteit te krijgen. Elja