Ik heb een tweede boek geschreven, een tijdje geleden. Het is in oktober gepubliceerd.
En het is nog bijna geheim.
Het is toch echt te koop! Bij bol.com, bijvoorbeeld. Of in de betere boekhandel.
Het gaat over online marketing voor lokale ondernemers.
Google Maps, Google lokale zoekopdrachten (hoe je zorgt dat Googlegebruikers bij jouw zaak in de buurt op jouw site terecht komen). En over Instagram, Facebook en andere mooi ‘lokale’ online marketingplatforms.
Zoals gebruikelijk vond ik het onnodig om er heel veel ruchtbaarheid aan te geven.
Zelfpromotie, bah!
Vies!
Ik leer het nooit, he.
Maar ik vind het eigenlijk wel heel zonde.
Leuk hoor, zo’n dik visitekaartje, maar daarvoor had ik het niet hoeven schrijven.
Ik heb het geschreven vanuit een overtuiging.
Een soort online marketingidealisme.
Ik heb dat boek geschreven omdat ik al jaren en jaren geloof dat kleine ondernemers belangrijk zijn voor lokale communities, lokale gemeenschappen.
Dat ze de motor zijn van de economie.
Dat ze impact hebben.
En omdat ik weet hoe lastig het is om alle marketingontwikkelingen bij te houden, als je het al druk genoeg hebt met het runnen van je zaak.
Plus: er zijn zoveel slimme online sites en apps die jou als ondernemer met een lokale klantenkring, kunnen helpen die klanten te bereiken. Ook al ben je druk.
Dat boek is daar een oplossing voor.
Je hebt het in een uurtje uit en je kunt heel veel tips direct toepassen. Kwestie van achter de computer gaan zitten.
Het kost maar 12,50 en je hebt met dat boek als ondernemer met een winkel, horecazaak of andere zaak of kantoor in een uurtje zo 20 ideeën om je lokale klantenkring mee te vinden en benaderen. Of als gemeente. Of als lokale vestiging van een regionale keten.
De reviews zijn positief. The proof of the pudding is in the eating, dus toen mijn uitgever vertelde dat hij ondernemers in zijn omgeving die hij het boek cadeau heeft gedaan stuk voor stuk online ziet komen, dacht ik: zie je! Het werkt!
(een aantal reviews vind je op deze pagina)
Ik zou graag willen dat meer mensen het zouden lezen.
De inkomsten zijn niet zo belangrijk (bij 1 euro per boek gaan die niet zo hard en dat is dus ook niet het doel).
Maar de gemiste kansen wel.
Die doen pijn.
Nu heb ik een aantal artikelen gepubliceerd in vakbladen de laatste tijd.
Voor de schoenenbranche, de fietsenbranche, de bakkersbranche.
Aan de hand van het boek, maar dan in veel minder woorden.
Met de boodschap: jij bent misschien niet online, maar je lokale klanten zijn dat wel. Ga gewoon op zo’n makkelijk medium als Instagram en probeer het uit. Zorg dat je goed vindbaar bent in Google en Google Maps.
Het is een superleuke manier om direct met de doelgroep van het boek te praten.
Dat zou ik graag meer doen: gastbloggen over de onderwerpen uit mijn boek.
Want dan komt de boodschap terecht bij de mensen die er echt iets aan hebben.
Mocht je nu een blog hebben dat lokale ondernemers helpt, of een magazine dat zich richt op lokale ondernemers, of een regionale website, laat dan even iets horen. Dan schrijf ik voor jou ook een artikel of gastblog.
Vind ik leuk om te doen en ik vind het ook belangrijk om de boodschap te verspreiden.
En: als je nou iemand kent die het echt echt echt verdient om dat boek gewoon te krijgen:
Mail me dan ook even.
Wie weet, kan ik iets doen.
Mijn emailadres is 1op1 @ eljadaae.nl. DM-en kan ook (op Twitter): @elja1op1. Of een berichtje via Facebook. Wat je handig vindt.
Leuk! Ben benieuwd!
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Femke zegt
Ik ga het boek meteen aanschaffen. Net als van ‘Bloggen als een pro’ kan ik ook hier vast weer veel van leren!
Elja Daae zegt
Ohhhh leuk!! dankjewel!!