Snapchat. Als je het bedrijf een beetje volgt én enthousiast gebruiker bent van de app, weet je dat het heel anders werkt dan andere bedrijven. De groei – mensen die met het bedrijf te maken hebben zeggen dat hun contactpersoon bij wijze van spreken nog moet worden aangenomen – is niet uitzonderlijk, voor een technologiebedrijf. Maar de aanpak is dat wel.
Iedere paar weken introduceert Snapchat nieuwe functionaliteiten, wijzigt de plek waar bepaalde functies zich bevinden binnen de app en komen er dingen waar je aan gewend was weer te vervallen.
Volgens de overlevering weten zelfs de eigen medewerkers vaak niet wat er gaat veranderen. Na iedere software-update van de app krijg ik berichtjes van andere fanatieke snapchatters om te vragen of ik al gezien heb dat Discover verplaatst is, de betaalde lenses weer verdwenen zijn en of ik weet waar de live stories naar toe zijn verhuisd.
(vaak moet ik ze het antwoord schuldig blijven – het hangt er maar net van af wie er als eerste de app heeft geupdate en heeft uitgeprobeerd!)
Die razendsnelle innovatiecyclus maakt het moeilijk om een gooi te doen naar de toekomst. Maar de Snapchat acquisities, de bedrijven die ze de afgelopen jaren overnamen, geven wel een indicatie. Maar ook weer niet. Want alleen hele creatieve en visionaire ontwikkelaars (gamers?!) zien wat er voor de hand liggend is aan de aangekochte technologie.
Wat kun je allemaal doen met een 3D-achtergrond? Hoe kun je een dienst die informatie over lokale diensten (bioscopen, restaurants) koppelt aan de beschikbaarheid van vrienden integreren in de Snapchat app? En hoe combineer je dat met een bril met ingebouwde camera?
Het maakt de toekomst van Snapchat des te spannender. En die van gebruikers ook. Ik kan niet wachten.
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie